Öğrenme Stilleri


Öğrenme Stilleri Nelerdir?
Öğrenme stillerini Dunn&Dunn öğrenme stili modeli üzerinden ele alacağız. Dunn&Dunn öğrenme stili modeli 1967’ de Dr. Rita Dunn ve Dr. Kenneth Dunn tarafından ortaya konulmuştur.
Bu modelin temel mantığı şudur: Her birey bir konuyu öğrenirken farklı yollardan hedefe ulaşabilir. Bu süreçte kişinin en rahat ve en hızlı bilgiye ulaşma tarzını bilmesi hedefine daha sağlıklı ulaşmasını sağlar. İşte öğrenme stili bireylerin daha etkin ve verimli biçimde öğrenme yollarını ifade etmektedir. Yapılan araştırmalar geleneksel okul sisteminin sadece belirli öğrencilere başarı getirdiğini ve bazılarının başarılarını engellediğini göstermektedir. Dunn&Dunn Öğrenme Stilleri Modeli eğitimciler için öğrencilerin öğrenme stillerine uygun öğrenme metotları ve öğrenciler için güçlü ve zayıf yönlerinden yararlanarak nasıl öğrenebilecekleri konusunda bilgi sağlar. Öğrenme stillerimiz doğuştan var olan karakteristik özelliğimizdir.
Öğrenme stilleri 3 çeşittir.


1. Görsel Öğrenme Stili:
  • Görseller özel yaşantılarında genellikle düzenli ve titizdirler.
  • Dağınık bir masada ders çalışamazlar, önce masayı kendilerine göre düzenlerler, daha sonra çalışmaya başlarlar. 
  • Çantaları, dolapları her zaman düzenlidir. 
  • Tam olarak öğrenebilmeleri için dersin mutlaka görsel malzemelerle desteklenmesi gerekir. 
  • Harita, poster, şema, grafik gibi görsel araçlarla kolay öğrenirler ve bu araçlarla öğrendiklerini kolay hatırlarlar.
  • Bilgi ve kavramları sembol ve resimlere dönüştürmeleri anlamalarını ve bellekte tutmalarını kolaylaştırır.
  • Bir şey düşünürken gözleri yukarı doğru bakar. 
2. İşitsel Öğrenme Stili:
  • Ses ve müziğe duyarlıdırlar. 
  • Sohbet etmeyi, birileri ile çalışmayı severler.
  • Daha çok konuşarak,tartışarak öğrenirler.Bu nedenle sınıfta son derece aktifdirler.
  • Bir şey düşünürken kulak hizasına doğru bakarlar. 
  • Bir bilgiyi hatırlama istediklerinde genellikle o bilgiyi aktaran kişinin anlatım tarzını veya daha önce bireysel olarak yaptıkları sesli tekrarı hatırlamaya çalışırlar.

3. Dokunsal Öğrenme Stili:
  • Oldukça hareketlidirler. 
  • Sınıfta yerlerinde duramaz, sürekli hareket etmek isterler. Bu hareketlilik, uygun işlere yönlendirilmezse genelde sınıfta problem çıkarırlar. 
  • Dersin anlatılması veya görsel malzemeler ile zenginleştirilmesi, kinestetik öğrencinin öğrenmesine beklenen ölçüde katkı sağlamaz. Öğrenebilmeleri için mutlaka ellerini kullanacakları, yaparak- yaşayarak öğrenme dediğimiz öğrenme tekniklerinin uygulanması gerekir. 
  • Düşünürken aşağı doğru bakarlar,dağınıktırlar.
  • Yeni bir şey öğrenirken hareket ederek öğrenmeyi tercih ederler.


Kaynakça:
http://nkal.meb.k12.tr/meb_iys_dosyalar/20/01/964247/dosyalar/2012_12/10102559_ogrenme_stilleri.pdf
http://rehberlik.beykent.k12.tr/index.php/katalog/detay/Ogrenme_Stilleri/15
http://kemalpasahalilbeyli.meb.k12.tr/tema/icerikler/ogrenme-stilleri_2223655.html

0 yorum: